dimarts, 24 de gener del 2012

Qüestió de corbes: les noies Playboy i els cicles econòmics


Terry F. Pettijohn i Brian Jungeberg, del Mercyhurst College de Pennsylvania, van presentar a la trobada anual de la Societat Americana de Psicologia de l'any 2003, un estudi que relaciona les característiques de les “conilletes” que apareixen a les portades de la revista Playboy amb els cicles econòmics. Sens dubte es tracta d'un estudi que haurà exigit un gran esforç per aconseguir resultats satisfactoris. 



Tots dos van estudiar les noies aparegudes entre 1960 i 2000 i han observat que en moments difícils els homes prefereixen les dones amb aire fort, en plena maduresa, altes i de pit exuberant. En canvi, quan l’economia marxa, les preferències solen dirigir-se cap a figures més indefenses, més joves i primes. Segons Pettijohn, “volem gaudir quan l’economia va bé i algú que tingui cura de nosaltres en els moments més difícils”. 

Pot semblar una coincidencia però en els anys del boom econòmic es va escollir la Playmate més jove de la historia (Donna Michelle només tenia divuit anys al 1964) i la més prima, June Cochram. 



En canvi al 1993, quan l’economia mundial estava en crisi (per la pujada de preus després de la Primera Guerra del Golf) va ser escollida Playmate de l’any l’exuberant Anne Nicole Smith. 



La teoria segueix una línia elaborada per primera vegada per Abraham Tesser, de la Universitat de Geòrgia, que el 1998 va mostrar, a la revista  Psychology Today, que sota condicions econòmiques crítiques les audiències prefereixen actrius amb ulls petits, d’aparença madura i amb pòmuls pronunciats. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada