El Caproni 60 havia de ser un autèntic tren aeri. Acabada la Gran Guerra l'aviació civil començava a enlairar-se gràcies al desenvolupament experimentat durant la contesa bèl·lica. Els avions i els hidroavions tenien un cert aire romàntic i aventurer i les noves fites esperonaven els continus avenços .
El Caproni 60 es tracta d’un ambiciós
projecte iniciat el 1919 per Gianni Caproni, el constructor dels eficaços
bombarders de la Gran Guerra. Gianni Caproni presumia de que aquest enorme
hidroavió tripla de vuit motors transportaria cent passatgers en vol transatlàntic,
però la falta de potència va ser la causa del seu fracàs. Es van efectuar dos
vols de prova amb ell: en el primer va aconseguir travessar un llac, però en el
segon es va estavellar després d’haver-se aixecat divuit metres. Una errada, d’origen desconegut, va provocar
la inclinació davant del morro i el trencament de les ales centrals; el prototipus
va acabar precipitant-se al llac major el 4 de març de 1921. Es van fer plans per reconstruir-lo però un
incendi va acabar definitivament amb totes les esperances [1].
En la recent pel·lícula d'Hayao Miyazaki El vent s'aixeca, Gianni Caproni és una font d'inspiració per al protagonista Jiro Horikoshi, i en els somnis dels dos enginyers el Caproni 60 sí que s'enlairarà.
[1]
SIMONS, David i WITHINGTON, Thomas
(2007): Historia de la aviación, Ed. Parragon, Barcelona, pàgina 94
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada