Les primeres unitats del 1400 van sortir de la factoria de la Zona Franca el 13 de novembre de 1953, fa seixanta anys. Aquest model, construït a partir d'una base Fiat, ja havia estat presentat
per la firma italiana al Saló de l'Automòbil de Ginebra de 1950. El
seu disseny exterior s'inspirava en les carrosseries autoportants
nordamericanes i destacava pel seu espaiós interior. El motor era de
quatre cilindres en línia amb una potència de 44 CV i 1.395 cc, que li
permetien assolir velocitats de 120 km/h. El canvi era de quatre
velocitats més la marxa enrera i la primera no sincronitzada.
Aquest automòbil, que fou el primer que la marca espanyola Seat
va fabricar sota la llicència italiana Fiat, va evolucionar durant els
anys cinquanta cap als models 1400-A (1954) i 1400-B (1956) que incorporaven
bàsicament més cromats a la carrosseria. L'últim model fou el 1400-C que
ja no tenia res a veure amb l'original, la carrosseria era totalment
nova, de formes rectilínies i va ser l'embrió del que després seria el
Seat 1500
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada