L’apartament que el
detectiu Deckard té a la pel·lícula Blade Runner no és un disseny completament
inventat sinó que té com a referència la Casa Ennis-Brown (1923-1924), obra de
l’arquitecte Frank Lloyd Wright per la família Ennis. Frank Lloyd Wright i Charles
Ennis compartien l’amor per l’art i l’arquitectura maia que va servir d’inspiració
per l’edifici. Gran
part de la Casa Ennis la constitueixen els imponents blocs de formigó que
sostenen la casa en l’abrupta vessant. Altres cases de blocs de formigó
construïdes per Frank Lloyd Wright a la regió i en aquesta època tenen una
altra escala més relacionada amb la seva concepció de l’arquitectura
residencia, el que Frank Lloyd Wright denominava “escala humana”. Es reduïen
alçades inútils per trobar una escala més còmoda per als habitants de la
vivenda. La casa Ennis suposarà, però una ruptura d’aquest principi: els
sostres són molt alts, el que explica la massa de formigó per sobre la línia de
les finestres. L’aspecte monumental de tota la construcció queda una mica
suavitzat i humanitzat gràcies a les dimensions dels blocs de formigó i la
combinació de blocs llisos amb altres estructurats.
L’edifici
s’aixeca sobre el cim d’un turó de Hollywood, a prop de Griffih Park, a la zona
residencial de Los Feliz. A Ridley Scott li va agradar tant la casa que la va
tornar a utilitza a Black Rain (1989). Posteriorment també ha aparegut a
Rocketeer (1991).
Però
només l’escena en que Deckard surt al balcó per contemplar la ciutat (feta amb
pintura mat) es va rodar realment a la casa. L’interior de l’apartament,
dissenyat per Syd Mead, es va construir en un estudi. L’apartament està
composat per un rebedor, lavabo, dormitori, sala d’estar i menjador. Per
construir el mobiliari Laurence Paull, es va guiar per un llibre d’il·lustracions
futuristes anomenat “High Tech”.
Com que es volia que cada decorat generés una
aura emocional, l’apartament de Deckard reflecteix la seva personalitat i el
disseny es perd en les ombres, igual que les emocions i sentiments de Deckard,
soterrades pel seu treball “era una cova, era un úter, així que les habitacions
eren molt lineals, i les parets sobresortien com taüts contemporanis”, explica
el director d’art de Blade Runner, Laurence Paull.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada